Posted on: فوریه 11, 2019 Posted by: edame Comments: 0

پایان نامه تاثیر سطوح پاسخگویی بر قضاوت عملکرد حسابرسان

 دانلود متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته  مدیریت

دانشگاه تهران
دانشکده مدیریت
پایان نامه برای اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته حسابداری
بررسی تاثیر سطوح پاسخگویی بر قضاوت عملکرد حسابرسان درباره سطح اهمیت در حسابرسی

   برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

فهرست مطالب
عنوان                                                                                                                            صفحه
فصل اول: مقدمه
۱-۱) مقدمه……………………………………………………………………………………………………………… ۲
۱-۲) ضرورت انجام تحقیق……………………………………………………………………………………….. ۶
۱-۳) هدف تحقیق……………………………………………………………………………………………………. ۶
۱-۴) مسأله تحقیق……………………………………………………………………………………………………. ۷
۱-۵) فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………………………. ۱۰
۱-۶) روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………. ۱۳
۱-۷) محدودیتهای تحقیق………………………………………………………………………………………. ۱۶
۱-۸) اهمیت…………………………………………………………………………………………………………. ۱۸
فصل دوم: پیشینه تحقیق
۲-۱) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………… ۲۲
۲-۲) اهمیت………………………………………………………………………………………………………….. ۲۴
۲-۲-۱) جایگاه اهمیت در حسابرسی……………………………………………………………………….. ۲۷
۲-۲-۲) عوامل موثر بر اهمیت در حسابرسی…………………………………………………………….. ۳۲
۲-۲-۲-۱) عوامل موثر بر اهمیت در مرحله برنامه ریزی حسابرسی…………………………….. ۳۳
۲-۲-۲-۲) عوامل موثر بر اهمیت در مرحله ارزیابی نتایج…………………………………………… ۳۵
۲-۲-۳) تلاش برای کمی ساختن اهمیت………………………………………………………………….. ۳۸
۲-۳) قضاوت در حسابرسی……………………………………………………………………………………. ۴۴
۲-۳-۱) چارچوبی برای قضاوت حسابرس………………………………………………………………. ۴۶
۲-۳-۱-۱) محیط کار حسابرسی…………………………………………………………………………….. ۴۷
۲-۳-۱-۲) ویژگی های حسابرس…………………………………………………………………………….۴۹
۲-۳-۱-۳) شواهد حسابرسی………………………………………………………………………………….. ۵۰
۲-۳-۱-۴) فرآیند تصمیم گیری………………………………………………………………………………. ۵۱
۲-۳-۱-۵) ویژگی های کیفی قضاوت حسابرس……………………………………………………….. ۵۱
۲-۴) مسئولیت پاسخگویی و قضاوت………………………………………………………………………. ۵۶
۲-۴-۱) مسئولیت پاسخگویی………………………………………………………………………………….. ۵۷
۲-۴-۲) سطوح مختلف مسئولیت پاسخگویی……………………………………………………………. ۵۹
۲-۴-۳) رابطه مسئولیت پاسخگویی و ویژگی های کیفی قضاوت………………………………… ۶۵
۲-۵) نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………… ۷۵
فصل سوم: روش تحقیق
۳-۱) مقدمه……………………………………………………………………………………………………………. ۷۸
۳-۲) طرح مسأله……………………………………………………………………………………………………. ۷۹
۳-۳) تهیه و تنظیم فرضیه ها……………………………………………………………………………………. ۸۸
۳-۴) جامعه، نمونه و روش نمونه گیری……………………………………………………………………. ۹۲
۳-۴-۱) جامعه آماری……………………………………………………………………………………………… ۹۲
۳-۴-۲) نمونه آماری………………………………………………………………………………………………. ۹۶
۳-۴-۳) روش نمونه گیری……………………………………………………………………………………. ۱۰۱
۳-۴-۴) ویژگی های عمومی نمونه تحقیق……………………………………………………………….. ۱۰۳
۳-۵) ابزار جمع آوری داده ها………………………………………………………………………………… ۱۰۴
۳-۵-۱) پرسشنامه و متغیر مستقل…………………………………………………………………………… ۱۰۶
۳-۵-۲) پرسشنامه و متغیرهای وابسته……………………………………………………………………… ۱۱۰
۳-۵-۳) پرسشنامه و متغیرهای کنترلی…………………………………………………………………….. ۱۱۶
۳-۵-۴) روایی و پایایی پرسشنامه………………………………………………………………………….. ۱۱۷
۳-۶) روش جمع آوری داده ها……………………………………………………………………………… ۱۱۸
۳-۷) شیوه تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………… ۱۱۹
۳-۷-۱) آزمون اثربخش بودن متغیر مستقل تحقیق……………………………………………………. ۱۱۹
۳-۷-۲) شیوه تحلیل داده های مرتبط با فرضیه اول…………………………………………………… ۱۱۹
۳-۷-۲-۱) شیوه تحلیل داده های مرتبط با فرضیه اول با آزمون همبستگی…………………… ۱۲۱
۳-۷-۲-۲) شیوه تحلیل داده های مرتبط با فرضیه اول با تحلیل واریانس یکراهه………….. ۱۲۳
۳-۷-۳) شیوه تحلیل داده های مرتبط با فرضیه دوم………………………………………………….. ۱۲۷
۳-۷-۴) شیوه تحلیل داده های مرتبط با فرضیه سوم…………………………………………………. ۱۲۹
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
۴-۱) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………. ۱۳۲
۴-۲) آمار توصیفی اطلاعات………………………………………………………………………………….. ۱۳۳
۴-۳) آزمون اثربخشب متغغیر مستقل………………………………………………………………………. ۱۳۵
۴-۴) آزمون فرضیه های تحقیق……………………………………………………………………………… ۱۳۹
۴-۴-۱) آزمون فرضیه اول تحقیق…………………………………………………………………………… ۱۳۹
۴-۴-۱-۱) آزمون فرضیه اول تحقیق در مرحله برنامه ریزی حسابرسی……………………….. ۱۴۱
۴-۴-۱-۲) آزمون فرضیه اول تحقیق در مرحله ارزیابی نتایج……………………………………… ۱۴۴
۴-۴-۲) آزمون فرضیه دوم تحقیق…………………………………………………………………………… ۱۴۸
۴-۴-۲-۱) آزمون فرضیه دوم تحقیق در مرحله برنامه ریزی حسابرسی……………………….. ۱۴۹
۴-۴-۲-۲) آزمون فرضیه دوم تحقیق در مرحله ارزیابی نتایج…………………………………….. ۱۵۲
۴-۴-۳) آزمون فرضیه سوم تحقیق………………………………………………………………………….. ۱۵۴
۴-۴-۴) نحوه کنترل متغیر کنترلی…………………………………………………………………………… ۱۶۲
فصل پنجم: نتایج و پیشنهادات
۵-۱) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………. ۱۶۴
۵-۲) نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………. ۱۶۵
۵-۲-۱) نتیجه آزمون فرضیه اول……………………………………………………………………………. ۱۶۵
۵-۲-۲) نتیجه آزمون فرضیه دوم……………………………………………………………………………. ۱۶۵
۵-۲-۳) نتیجه آزمون فرضیه سوم…………………………………………………………………………… ۱۶۶
۵-۲-۴) نتیجه گیری کلی………………………………………………………………………………………. ۱۶۷
۵-۳) بحث و بررسی…………………………………………………………………………………………….. ۱۶۹
۵-۳-۱) بحث و بررسی پیرامون فرضیه اول…………………………………………………………….. ۱۷۰
۵-۳-۲) بحث و بررسی پیرامون فرضیه دوم…………………………………………………………….. ۱۷۱
۵-۳-۳) بحث و بررسی پیرامون فرضیه سوم……………………………………………………………. ۱۷۴
۵-۴) پیشنهادهای تحقیق……………………………………………………………………………………….. ۱۷۶
۵-۴-۱) پیشنهادهای کاربردی………………………………………………………………………………… ۱۷۷
۵-۴-۲) پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی…………………………………………………………………. ۱۷۸
۵-۵) محدودیتهای تحقیق……………………………………………………………………………………… ۱۸۰
منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………. ۱۸۳
منابع انگلیسی……………………………………………………………………………………………………….. ۱۸۴
ضمائم
ضمیمه الف) پرسشنامه نوع اول (برای سطح پاسخگویی ناشناخته ماندن)…………………….. ۱۸۹
ضمیمه ب) پرسشنامه نوع دوم (برای سطح پاسخگویی بررسی)…………………………………. ۱۷۲
ضمیمه ج) پرسشنامه نوع سوم (برای سطح پاسخگویی توجیه)…………………………………… ۱۷۶
ضمیمه د) پرسشنامه نوع چهارم (برای سطح پاسخگویی بازخور)……………………………….. ۱۸۰
چکیده انگلیسی
 
 
 
فهرست جداول
عنوان                                                                                                                          صفحه
جدول ۲-۱) جدول درصدهای پیشنهادی برای تعیین سطح اهمیت……………………………. ۴۲
جدول ۳-۱) محاسبه تعداد نمونه آماری…………………………………………………………………. ۹۹
جدول ۳-۲) تخصیص نمونه آماری به بخش های دولتی و خصوصی………………………… ۱۰۱
جدول ۳-۳) ویژگی های عمومی نمونه آماری………………………………………………………… ۱۰۳
جدول ۳-۴) خلاصه اطلاعات مالی شرکت خراسان………………………………………………… ۱۱۲
جدول ۳-۵) جدول تحلیل واریانس یکراهه……………………………………………………………. ۱۲۴
جدول ۴-۱) آمار توصیفی اطلاعات………………………………………………………………………. ۱۳۴
جدول ۴-۲) نتیجه اجرای آزمون تحلیل واریانس یکراهه برای تعیین میزان اثربخشی متغیر مستقل…………………………………………………………………………………………………………………. ۱۳۶
جدول ۴-۳) نتیجه اجرای آزمون پست هاک برای تعیین میزان اثربخشی سطوح متفاوت متغیر مستقل…………………………………………………………………………………………………………………. ۱۳۷
جدول ۴-۴) نتیجه اجرای آزمون همبستگی کندال برای تعیین رابطه میان سطح پاسخگویی و احساس پاسخگویی شرکت کنندگان در آزمون تحقیق………………………………………………. ۱۳۸
جدول ۴-۵) نتیجه آزمون فرضیه اول تحقیق در مرحله برنامه ریزی حسابرسی با بهره گرفتن از آزمون همبستگی کندال………………………………………………………………………………………… ۱۴۱
جدول ۴-۶) نتیجه اجرای آزمون تحلیل واریانس یکراهه برای فرضیه اول تحقیق در مرحله برنامه ریزی حسابرسی…………………………………………………………………………………………. ۱۴۲
جدول ۴-۷) نتیجه آزمون فرضیه اول تحقیق در مرحله ارزیابی نتایج حسابرسی با بهره گرفتن از آزمون همبستگی کندال………………………………………………………………………………………… ۱۴۴
جدول ۴-۸) نتیجه اجرای آزمون تحلیل واریانس یکراهه برای فرضیه اول تحقیق در مرحله ارزیابی نتایج حسابرسی……………………………………………………………………………………….. ۱۴۵
جدول ۴-۹) نتیجه اجرای آزمون پست هاک برای فرضیه اول تحقیق در مرحله ارزیابی نتایج حسابرسی………………………………………………………………………………………………………….. ۱۴۶
جدول ۴-۱۰) نتیجه آزمون فرضیه دوم تحقیق در مرحله برنامه ریزی حسابرسی با بهره گرفتن از آزمون همبستگی کندال…………………………………………………………………………………………. ۱۴۹
جدول ۴-۱۱) نتیجه اجرای آزمون تحلیل واریانس یکراهه برای فرضیه دوم تحقیق در مرحله برنامه ریزی حسابرسی…………………………………………………………………………………………. ۱۵۱
جدول ۴-۱۲) نتیجه آزمون فرضیه دوم تحقیق در مرحله ارزیابی نتایج حسابرسی با بهره گرفتن از آزمون همبستگی کندال………………………………………………………………………………………… ۱۵۲
جدول ۴-۱۳) نتیجه اجرای آزمون تحلیل واریانس یکراهه برای فرضیه دوم تحقیق در مرحله ارزیابی نتایج حسابرسی……………………………………………………………………………………….. ۱۵۳
جدول ۴-۱۴) نتیجه آزمون فرضیه سوم تحقیق با بهره گرفتن از آزمون همبستگی کندال……. ۱۵۶
جدول ۴-۱۵) نتیجه آزمون بارتلت در مورد فرضیه سوم تحقیق………………………………… ۱۵۷
جدول ۴-۱۶) نتیجه اجرای آزمون تحلیل واریانس یکراهه برای فرضیه سوم تحقیق……. ۱۵۸
جدول ۴-۱۷) نتیجه آزمون پست هاک برای فرضیه سوم تحقیق………………………………. ۱۵۹
جدول ۴-۱۸) نتیجه آزمون همبستگی برای متغیر کنترلی…………………………………………. ۱۶۲
 
 
فهرست شکل ها
عنوان                                                                                                                            صفحه
شکل ۲-۱) مراحل تعیین و بکارگیری اهمیت………………………………………………………….. ۲۸
شکل ۲-۲) چارچوبی برای قضاوت حسابرسی………………………………………………………… ۴۶
شکل ۲-۳) عوامل موثر بر قضاوت حرفه ای در چارچوب محیط کاری حسابرسی……….. ۴۷
شکل ۲-۴) عوامل موثر بر قضاوت حرفه ای حسابرسی با توجه به ویژگی های وی………. ۴۹
 
 
فصل اول  :
 
 مقدمه
 

  • مقدمه

یکی از جالب ترین و مهم ترین جنبه های حسابرسی ، قضاوت هایی است که حسابرسان به عنوان بخشی از کار روزمره خود با آن سروکار دارند . به اعتقاد متخصصان، پاسخ تعداد زیادی از موضوعات و ابهامات که زاییده ی ماهیت حسابرسی است تنها با اتکای به قضاوت حرفه ای مقدور است.[۱] انجمن حسابداران رسمی کانادا، قضاوت [۲]را اینگونه تعریف کردند:
قضاوت حرفه ای در حسابرسی به مفهوم بکارگیری دانش و تجربه در محیط استانداردهای حسابداری، حسابرسی و آیین رفتار حرفه ای است تا تصمیم های لازم برای گزینش راهکار مناسب از بین راهکارهای مختلف اتخاذ شود.
حسابرسی بیش از هرچیز یک فرآیند قضاوت است و حسابرسان در زمینه های گوناگونی مانند تعیین سطح اهمیت[۳]، ملزم به قضاوت هستند .اهمیت یکی از مفاهیم فراگیر در حسابداری و حسابرسی است. در حسابداری پدیده اهمیت به عنوان یک ویژگی فراگیر توصیف شده است و اطلاعاتی با اهمیت تلقی می شود که برای استفاده کنندگان از گزارشهای مالی مهم باشد .به عبارت دیگر اطلاعات با اهمیت، اطلاعاتی است که بر تصمیم استفاده کنندگان از گزارشهای مالی اثرگذار باشد. هیات استانداردهای حسابداری مالی، اطلاعاتی را با اهمیت می داند که حذف و یا تحریف آن با در نظر گرفتن شرایط حاکم، می تواند بر قضاوت اشخاصی که بر اطلاعات مذکور اتکا می کنند،‌ تاثیر بگذارد یا موجب تغییر قضاوت آن ها گردد.
هدف از حسابرسی صورت های مالی این است که حسابرس بتواند درباره اینکه آیا صورت های مالی مزبور از تمام جنبه های با اهمیت، طبق استانداردهای حسابداری تهیه شده است یا خیر، اظهار نظر کند.
پاسخ به این پرسش اساسی که چه چیزی اهمیت دارد و چه چیزی بی اهمیت است، منوط به قضاوت شخص متخصص است. عوامل مهمی قضاوت حسابرسان را تحت تاثیر قرار می دهند. از جمله این عوامل می توان به مسئولیت پاسخگویی[۴] حسابرسان اشاره کرد.
در فرهنگ لغات مفهوم مسئولیت پاسخگویی چنین تعریف شده است:
” الزام شخص به توضیح و تشریح همراه با ارائه دلایل منطقی در مورد اعمالی که انجام داده است.”
مسئولیت پاسخگویی درجاتی دارد . لرنر و تتلاک[۵]  چهار سطح را برای آن مشخص کرده اند:

  • ناشناخته ماندن[۶] : ضعیف ترین سطح پاسخ گویی بوده که در آن فاعل ناشناخته باقی مانده و انتظارهیچ گونه پاسخگویی را ندارد.
  • بررسی [۷] : در این سطح، فرد انتظاردارد که عملکردش توسط دیگران بررسی شود. بررسی را فرآیند حصول اطمینان از کیفیت کار تعریف کرده اند .
  • توجیه [۸] : در این سطح، فرد انتظار دارد که عملکردش توسط دیگران ارزیابی شده و از او خواسته شود تا قضاوت خود را توجیه نماید. توجیه یک عمل، مستلزم ارائه دلیل است.
  • بازخور[۹] : قوی ترین سطح از پاسخگویی است که در آن پاسخگو انتظار بازخور نتایج عملکردش را دارد. در یک وضعیت بازخور، اطلاعات حاصل ارزیابی عملکرد به اقدام کننده منتقل می شود تا اصلاحات لازم انجام شود.

در سال های اخیر مسئولیت پاسخگویی و رابطه آن با قضاوت حسابرسان مورد توجه بسیاری از پژوهشگران عرصه حسابداری قرار گرفته است. لورد[۱۰] نشان داد که حسابرسانی که نسبت به یک شریک حسابرسی با دیدگاه های ناشناخته پاسخگو هستند، با محافظه کاری بیشتری عمل کرده و تمایل بیشتری به ارائه گزارش مشروط  دارند. کندی [۱۱]دریافته بود که با افزایش سطح پاسخگویی، واریانس پیش بینی حسابرسان از قیمت اوراق قرضه کاهش می یابد. تان[۱۲] در یک تحقیق میدانی، از حسابرسان خواست تا توان مالی یک شرکت فرضی را ارزیابی  کنند، نتایج تحقیق نشان داد که با افزایش سطح پاسخگویی، حسابرسان میزان محافظه کاری بیشتری از خود نشان  می دهند. کانکی [۱۳] از حسابرسان خواست تا کاربرد روش های تحلیلی در مرحله برنامه ریزی حسابرسی را توضیح دهند، او دریافت که با افزایش سطح پاسخگویی حسابرسان تمایل بیشتری برای توجیه نظرات خود دارند. نتایج تحقیق هافمن و پاتن [۱۴] نشان داد که میزان محافظه کاری حسابرسان در برآورد احتمال وجود تقلب، با افزایش سطح پاسخگویی افزایش می یابد.
کلور[۱۵] در نتیجه تحقیق خود دریافت که با افزایش سطح پاسخگویی، حسابرسان زمان بیشتری صرف برآورد ذخیره مطالبات مشکوک الوصول می نمایند.
با توجه  به نتایج حاصل از تحقیقات فوق می توان گفت که پاسخگویی یکی از عوامل موثر بر قضاوت حسابرسان است. مسئولیت پاسخگویی می تواند در قبال صاحبکار، حسابرسان ارشدتر و استفاده کنندگان از صورت های مالی باشد. در سراسر این پژوهش منظور از مسئولیت پاسخگویی، پاسخگویی حسابرسان در قبال حسابرسان ارشدتر است.
کیفیت قضاوت حسابرس تحت تاثیر عوامل متفاوتی قرار می گیرد. که از آن جمله می توان به توانایی حسابرس، کیفیت اطلاعات زیر بنای قضاوت، تلاش حسابرس، میزان شناخت حسابرس از مسئله، کیفیت راهنمای قضاوت، میزان محافظه کاری حسابرس و عینیت قضاوت اشاره کرد.
پژوهش هایی که در بالا به آن اشاره شد، کیفیت پدیده قضاوت را از جهاتی مانند میزان محافظه کاری [۱۶] حسابرس، تغییر پذیری [۱۷](عینیت) قضاوت و میزان تلاش [۱۸]حسابرس مورد بررسی قرار داده اند.
در این پژوهش، اثر هر یک از سطوح متفاوت پاسخگویی بر کیفیت قضاوت حسابرسان درباره سطح اهمیت حسابرسی مورد آزمون قرار می گیرد. ویژگی های کیفی انتخاب شده شامل میزان محافظه کاری به کاررفته در امر قضاوت، میزان تلاش انجام شده برای قضاوت و میزان پراکندگی قضاوت های انجام شده (عینیت) توسط افرا د مختلف است.
 

  • ضرورت انجام تحقیق :

اگر چه اهمیت در حسابداری و حسابرسی اساس و پایه بسیاری از تصمیم گیری ها و اظهرنظرها است، اما دراین مورد مطالب بسیار کمی برای کمک به کاربرد این مفهوم و برداشت و تلقی از آن انتشار یافته است. وجود تفسیرهای مختلف در نوشته های منتشر شده ، حکایت از آن دارد که ارزیابی اهمیت به صرف یک مسئله قضاوتی است. با توجه به جایگاه مفهوم اهمیت در حسابداری و قضاوتی بودن تعیین آن، ضرورت مطالعه عوامل موثر بر قضاوت حسابرسان درباره سطح اهمیت احساس می شود.
لرد و دزورت [۱۹] پس از بررسی پژوهش های انجام شده دریافتند که در ادبیات حسابداری به سطوح متفاوت پدیده پاسخگویی کمتر پرداخته شده است و پژوهش های اندکی درباره اثرات سطوح متفاوت این پدیده بر کارایی و اثربخشی فعالیت های حرفه ای انجام شده است. به ویژه اینکه تلقی مسئولیت پاسخگویی به عنوان یک پدیده واحد و عدم فرض سطوح متفاوت برای آن، تعمیم پژوهش های انجام شده را دشوار ساخته است.
 

  • هدف تحقیق :

هدف از این تحقیق، پاسخ به این سوال است که میزان پاسخگویی حسابرسان در قبال حسابرسان ارشد تر چه اثری بر قضاوت حرفه ای آن ها درباره سطح اهمیت دارد؟ این تحقیق می تواند درک ما را از نحوه قضاوت حسابرسان درباره سطح اهمیت وتوان پیش یبنی رفتار حسابرسان در سطوح متفاوت پاسخگویی  را افزایش دهد. این شناخت، پاسخ خواه را قادر خواهد ساخت تا سطح پاسخگویی را طوری تنظیم نماید که کیفیت قضاوت پاسخگو بهبود یابد.
انگیزه شناخت رابطه میان میزان پاسخگویی و محافظه کاری و همچنین واریانس سطوح اهمیت تعیین شده توسط حسابرسان در شکل گیری هدف تحقیق موثر بوده است. شناخت رابطه میان میزان پاسخگویی و تلاش حسابرسان برای تعیین سطح اهمیت نیز در محدوده هدف تحقیق قرار گرفته است.
 
[۱]نیک خواه آزاد. علی، (۱۳۷۹)،بیانیه مفاهیم بنیادی حسابرسی، چاپ دوم، تهران، سازمان حسابرسی.
[۲] judgment
[۳] materiality
[۴]Accountability
[۵] Lerner,j,& tethock,p.accounting for the effects of accountability. Psychological bulletin,no 125(2),pp 255-275.
[۶] Anonymous
[۷] Review
[۸] Justification
[۹]Feedback
[۱۰]Lord,a.(1992).pressure:amethodological consideration for behavioral research in accounting.auditing:  Journal of practice & theory,no11,pp89-108.
[۱۱] Kennedy.j.(1993).debiasing audit judgment with accountability: a framework and experimental results. Journal of accounting research 31,pp231-245.
[۱۲]Tan,h.(1995).effects of expectation, prior involvement, and review awareness on memory for audit evidence and judgment. Journal of accounting research, no 33,pp 113-135.
[۱۳] Koonce,l.anerson,u.&marchant,g.(1995).justification of decisions in auditing. Journal of accounting research ,33,pp369-384
[۱۴] Hoffman,v.&Patton,j.(1997).accountability, the dilution effect, and conservatism in auditors fraud judgments. Journal of accounting research,35,227-238.
[۱۵]Glover,s.(1997),the influenceof time pressure and ac on auditors processing of nondiagnostic information. Journal of accounting research,35,213-226.
 
[۱۶]conservatism
[۱۷]variability
[۱۸]effort
[۱۹]Dezoort,t.& lord,a.(1997),a review and synthesis of pressure effects research in accounting. Journal of accounting literature,16,28-85.
 

تعداد صفحه:۲۱۴

قیمت : ۳۷۵۰۰ تومان

بلافاصله پس از پرداخت، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار میگیرد و  همچنین فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال می شود

پشتیبانی سایت :                 asa.goharii@gmail.com

Categories: